Edycja 2024

Wystawa prac Adama Gillerta w Galerii Sztuki w Mosinie

Galeria Sztuki w Mosinie zaprasza 17 czerwca na wernisaż prac „ Kardiogram” autorstwa Adama Gillerta. Również tego samego dnia będziemy licytować przekazaną, na rzecz akcji chartatywnej Tennis Art, pracę autorstwa Adama Gillerta.

Wystawa potrwa do 12 lipca.

Kardiogram to wielowątkowa narracja wokół spostrzeżeń z cyklu Ciągłość (de)konstrukcji mimo zróżnicowanych rozwiązań malarskich, rysunkowych i graficznych traktuje o wspólnych rzeczach: kształtowaniu i przekształcaniu wobec upływu czasu i czynników zewnętrznych. Plastyczne konkluzje są wielorakie, często polegające na rozwarstwieniach farby, fakturach i kompozycjach inspirowanych ikoną prawosławną. Proponuję eklektyczne zlepieńce w których dominuje olej na płótnie obok papieru, tuszu, węgla, markerów i linorytów.

Zderzanie różnorodnych rozwiązań ma wzbogacać formę i niejako powtarzać proces mnogich ingerencji kształtujących świat: przemiany jednej formy w drugą, ukazania rezultatów tych przemian w postaci „wytrawionych” przez środowisko minerałów.

Nadrzędną rolę w ujętych poliptykach pełni rytm – swoista ciągłość formatu i kompozycji grająca na wrażenie stałości przemian. Rytm stanowi również odległość, tak wymierną w długości arkuszy wykorzystanego papieru, jak i w odcinku czasu, który może zawierać w treści i czasie, którego potrzeba na ogląd prac w seriach. Pragnąc szczerego, roboczego pokazu równolegle powstających prac artystycznych dochodzę do wizerunków z podróży przez określoną szerokość geograficzną w odcinku czasu. Szereg bodźców, które przysporzyły się dla powstania części prac to doświadczenia podróży przez Meksyk i Kostarykę, czy odwiedziny w meksykańskich i europejskich muzeach.

Przedstawione kadry rysunkowe są zapisem chwili doświadczonej w naturze, podróżnym szkicownikiem.

Malarstwo serii Grupy Adoracyjne jest obrazem przetworzenia zdjęcia robiącemu zdjęcie dziełu sztuki, czy ekspozycji muzealnej. Powszechność telefonów wśród odwiedzających galerie sprawiła, że gest uniesionego przed przedmiotem zaciekawienia aparatu stał się jednym z bardziej naturalnych bezpośrednich sposobów na obcowanie z kulturą z perspektywy odbiorcy. Przy takiej interakcji występuje zabawny efekt performatywny, gdy obrazom robione są fotografie.

advanced divider

Najnowszeaktualności